Dbaj o siebie również od wewnątrz! Sprawdź w jakie zioła warto uzupełnić dietę.

Marzymy nie tylko o pięknej sylwetce, ale też chcemy czuć zdrowo. I aby móc się cieszyć  zdrowiem, organizm musi mieć zapewnione odpowiednie ilość składników odżywczych. Należy pamiętać, aby w naszej codziennej diecie znalazły się również zioła, które są lepiej przyswajane w naszym organizmie.

Zioła pomagają uzupełnić w organizmie braki witamin, makro- i mikroelementów, dodać sił witalnych, rozjaśnić umysł i ochronić przed stresem. Wśród wielu ziół wyróżniamy takie, które korzystanie wpływają na nasze zdrowie i wygląd. Bardzo dużo słyszymy o naturalnych składnikach posiadających w swoim składzie nadzwyczajna moc, która niesie ze sobą ogromne korzyści dla naszego organizmu.

Mięta

Jest doskonałym dodatkiem na spalanie tkanki tłuszczowej i przyspieszenie metabolizmu. Zmniejsza apetyt, a jej intensywny zapach niweluje poczucie głodu. Napar świetnie działa na układ pokarmowy, łagodzi również bóle brzucha, usprawnia trawienie i doskonale uspokaja. Filiżanka naparu ze świeżej mięty to najlepszy napój po zbyt obfitej kolacji pełnej dietetycznych grzechów. Aromatyczne listki natychmiast wprawiają machinę trawienia w ruch. Zawarte w mięcie olejki i inne roślinne substancje stymulują bowiem wydzielanie soków żołądkowych. Wtedy organizm lepiej radzi sobie z ciężkostrawnym jedzeniem. Mięta posiada również wiele składników mineralnych i witamin. Znajdziemy tam witaminę A oraz witaminę B3.

Pieprz Właściwy

Wraz z utratą wagi z tkanki tłuszczowej uwalniają się liczne toksyny. W oczyszczeniu organizmu ze zbędnych substancji pomóc mogą zioła moczopędne takie jak pieprz działając nie tylko detoksykująco, ale również przyspieszają metabolizm. To przede wszystkim  piperyna jako główny składnik pieprzu, nadająca mu ostry piekący smak. Piperyna wzmaga proces termogenezy – czyli proces wytwarzania ciepła, podczas którego organizm spala kalorie – a także proces lipolizy, czyli spalanie tkanki tłuszczowej. Piperyna może też przyczynić się do spalania tłuszczu jeszcze w inny sposób. Jak przekonują naukowcy, piperyna zakłóca aktywność genów, które kontrolują powstawanie komórek tłuszczowych, a co za tym idzie – przyczynia się do blokowania komórek tłuszczowych.

Zielona herbata

Herbata jest drugim po wodzie najczęściej spożywanym napojem na całym świecie. Napar zielonej herbaty najbardziej znany jest jednak ze swoich właściwości uspokajających i wspomagających odchudzanie a zwłaszcza w okolicach talii. Skąd to działanie? Katechiny wraz z teiną podkręcają termogenezę, czyli produkcję ciepła w organizmie, a to przekłada się na wzrost tempa przemiany materii o 4% nawet na całą dobę. Zielone liście herbaty zawierają stymulujący związek podobny do kofeiny, tu nazywany teiną. Główną rolą teiny jest pobudzenie i stymulacja ośrodkowego układu nerwowego. Tym samym picie herbaty dodatnio wpływa na zmniejszenie uczucia zmęczenia oraz poprawę koncentracji co w diecie jest bardzo pomocne.

Mniszek lekarski

Zawarty w mniszku kwas chlorogenowy (znajdujący się również np. w zielonej kawie) zmniejsza ilość przyswajanych cukrów, dzięki czemu organizm wykorzystuje zgromadzone zapasy, spalając tkankę tłuszczową. Ponadto poprawia prace wątroby, oczyszcza ją. Dzięki mniszkowi lekarskiemu wydzielamy więcej soków żołądkowych a co za tym idzie lepiej trawimy

Dieta odchudzająca wzbgacona o produkty ziołowe odtłuszcza naczynia krwionośne, działa moczopędnie, zapobiega zaparciom, wspomaga pracę wątroby, przyspiesza procesy przemiany materii, wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej, hamuje apetyt. Zwracajmy szczególną uwagę na właściwości poszczególnych ziół i umiejętnie dobierajmy mieszanki tak aby, nasza dieta była jeszcze skuteczniejsza.

  • Bardzo fajny tekst – bo wszak natura dobrze wiedziała co robi, otaczając nas takim bogactwem. Wspomniane przez Ciebie zioła stosuję z przyjemnością!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy 🙂

    • Ja uwielbiam zapach i smak herbaty miętowej. Ja też staram się stosować zioła i zdecydowanie powinnam to robić częściej. 🙂