Jesteśmy piękne! Kampania społeczna Dove

kampania Dove

Pamiętacie rozpoczętą w tamtym roku rozmowę Dove z Polkami na temat prawdziwego piękna? Będzie kontynuacja!

„Jesteśmy piękne” to hasło przewodnie kampanii społecznej, która ma zachęcić kobiety do jego poszukiwania i dostrzegania go u siebie. Według badań, tylko 2 na 10 Polek czują się piękne. Marka Dove od lat pomaga kobietom odnaleźć w sobie prawdziwe piękno a od roku 2004 prowadzi kampanie, które mają zwrócić uwagę międzynarodowej społeczności na to, w jaki sposób kobiety oceniają siebie i co wpływa na ich samoocenę. Przez lansowane w mediach wzorce, kobietom trudno jest uwierzyć w siebie i odnaleźć w sobie prawdziwe piękno.

 

Odnajdź w sobie piękno!

Pierwsza kampania Dove miała miejsce w roku 2004 i cieszyła się ogromnym zainteresowaniem wśród kobiet. Marka nie wybrała do jej realizacji modelek, lecz konsumentki. Kobiety o pełnych kształtach oraz drobne, niskie i wysokie. Prawdziwe, nie wyidealizowane przez media. Z czasem zaczęły się pojawiać kolejne kampanie takie jak: Dove Evolution, Dove Real Sketches, Dove Camera Shy, Dove – How old are you. Każda z nich poruszała temat postrzegania własnego piękna, bez względu na urodę i wiek.

 

Całkiem nowe spojrzenie!

W tym roku Dove prezentuje całkiem nowe spojrzenie na świat i sytuację kobiet. Marka zdecydowała się zbadać, co tak naprawdę wpływa na postrzeganie piękna przez kobiety, w jaki sposób kształtowane są nasze wyobrażanie i jak wygląda podział na to, co jest społecznie akceptowane a co odbiega od ogólnie przyjętej normy. Tym razem marka Dove skupi się na tym, jak postęp technologiczny wpływa na poziom wymienianych informacji, w jaki sposób media – telewizja, radio, prasa i internet, dostarczają inspiracji i silnie kształtują wyobrażenia. Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy, że te kanały przepływu informacji, oddziałują na nas 24/h, wpływają zarówno na naszą samoocenę jak i relacje między ludźmi.

kampania Dove

Badanie Dove Global Beauty & Confidence Report

Marka Dove zdecydowała się przeprowadzić badanie, w którym wzięło udział 10 tysięcy osób, a dokładniej, dziewczynek w wieku 10-17 lat oraz kobiet w wieku 18-64 lata z 13 krajów. To pierwsze tak obszerne badanie, które porusza tematykę kobiecego piękna i pewności siebie. Dzięki jego wynikom, możemy zaobserwować korelację pomiędzy kobiecym pięknem, samooceną a postawą kobiet wobec życia.

 

„Wyniki Dove Global Beauty & Confidence Report pokazują, że kobiety, bez względu na wiek i kraj pochodzenia, w coraz mniejszym stopniu postrzegają siebie jako osoby atrakcyjne, co niekorzystnie przekłada się na ich pewność siebie w różnych sytuacjach życiowych. Współczesne kobiety i dziewczęta odczuwają też coraz większą, płynąca z mediów i reklamy, presję dotycząca idealnego wyglądu, której trudno sprostać. Stąd konieczność stworzenia nowej definicji piękna, dzięki której każda z nas czułaby się atrakcyjna, taka jaka jest naprawdę.”

 

Dziewczyny, a jak jest z Waszym postrzeganiem siebie? Czy potraficie dostrzec w sobie piękno? Co sądzicie na temat ideałów piękna kształtowanych przez media? Zapraszam do dyskusji w komentarzach.

 kampania Dove