Jak zmniejszyć apetyt i ograniczyć ochotę na słodycze?

Czy czujesz przez cały czas nieodpartą ochotę na coś słodkiego? Czy podjadasz między posiłkami? Ciągle zastanawiasz się jak zmniejszyć apetyt? Suplement chromu do codziennego stosowania może rozwiązać ten problem, a nawet pomóc w utracie wagi.

Przestań się ganić za słaby charakter. Przestań mieć do siebie pretensje. Taka niepohamowana ochota na słodycze i słodzoną żywność może być równie dobrze objawem niedoboru chromu, a jeśli to jest przyczyną, możesz w łatwy sposób skorygować problem, przyjmując drożdże wzbogacone w chrom w postaci suplementu. Ludzie, u których występuje niedobór chromu zwykle mają bardzo silną potrzebę jedzenia słodyczy, więc nie traktuj siebie zbyt ostro. 

Skąd ta ciągła ochota na słodycze? 

Prawdopodobnie wiele osób się zastanawia, dlaczego odczuwają potrzebę jedzenia słodyczy lub jakiejś przekąski między posiłkami. Jednocześnie są niezadowoleni z siebie, ponieważ jest to oczywisty powód, dlaczego nie mogą stracić tych paru kilogramów, przez które ubrania wyglądają na nich źle. Jednak trzeba przestać się obwiniać, ponieważ istnieje prostszy sposób na ten biochemiczny brak równowagi – jeden, który jest odpowiedni w każdym przypadku. 

Organizmowi brakuje energii

Każdy posiłek zawiera pewną ilość cukru i ten cukier jest istotnym źródłem energii dla komórek. Aby uniknąć rozkładu cukru wewnątrz komórek, organizm produkuje insulinę, która w normalnych warunkach pomaga metabolizować cukier wewnątrz komórek. Żeby tak się stało, potrzebny jest chrom, ponieważ chrom i insulina działają razem jako zespół. Chrom „odblokowuje” komórki od wewnątrz, pomagając insulinie w transporcie cukru do komórek z większą prędkością. W warunkach niedoboru chromu ten mechanizm działa nieprawidłowo i komórki nie otrzymują tyle energii, ile potrzebują do normalnego funkcjonowania. 

Jak zmniejszyć apetyt – najłatwiejszy test na świecie

Jeśli występują problemy z wagą i jednocześnie silna potrzeba jedzenia słodyczy, może to być objawem niedoboru chromu. Jeśli ochota na słodycze występuje zwykle popołudniami, a potem następuje uczucie silnego zmęczenia, nawet po zjedzeniu posiłku, prawdopodobnie jest to związane z tym, że cukier jest skupiony we krwi zamiast przedostawać się do komórek, gdzie jest potrzebny. Można wykonać prosty test, przyjmując suplement chromu przez kilka tygodni i obserwując własny organizm.  

Jak zmniejszyć apetyt i ograniczyć ochotę na słodycze?Czuć się lepiej, wyglądać lepiej

Jak zmniejszyć apetyt? Jeśli rzeczywiście wystąpił niedobór chromu, suplement będzie miał na to wpływ. Zniknie przymus jedzenia słodyczy, ponieważ zwiększone spożycie chromu poprawia wrażliwość na własną insulinę, a po rezygnacji ze słodyczy jest większe prawdopodobieństwo utraty wagi. Ustabilizowanie poziomu cukru we krwi (tzn. gdy cukier może być wchłonięty z krwiobiegu i przeniesiony do wnętrza komórek) zmniejsza ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2, której ryzyko wzrasta u osób ze zbyt dużą ilością tłuszczu trzewnego, podwyższonym poziomem cukru we krwi, nadciśnieniem, podwyższonym poziomem cholesterolu we krwi i innymi objawami słabego metabolizmu. 

Czym jest chrom?

Chrom jest minerałem i pierwiastkiem śladowym, co oznacza, że jest obecny w diecie w śladowych (mikroskopowych) ilościach. Jest obecny w produktach żywnościowych jak mięso, pełne ziarno, ryż brązowy, drożdże piwne, ser, warzywa i chleb. W przypadku chromu nie ustalono zalecanej dziennej dawki (RDA). Eksperci uważają, że ludzie potrzebują chromu w dawkach 50-200 mikrogramów składnika odżywczego dziennie, ale nie zostało to wyraźnie określone. 

Chrom organiczny – szczególnie drożdże wzbogacone w chrom, gdzie chrom zostaje wbudowany kulturę drożdży piwnych i przekształcony do formy aktywnej – ma dobrą biodostępność. Wyniki badań sugerują, że drożdże wzbogacone w chrom organiczny mają do 10 razy lepszą biodostępność niż chrom pochodzący ze źródeł syntetycznych, jak pikolinian chromu i chlorek chromu. 

Weź udział  konkursie!

Jeśli chcesz wypróbować suplement diety Bio-chrom zapanować nad podjadaniem pomiędzy posiłkami, zachęcam do udziału w konkursie na profilu facebookowym! KLIK. Wygrywa aż 5 osób! Zwycięzcy otrzymają suplement diety Bio-chrom od firmy Pharma Nord oraz książkę “Jak kontrolować poziom cukru we krwi i wagę”. Interesują się także inne suplementy tej firmy?  Tutaj znajdziesz więcej informacji: Magnez, Selen lub Beta-Karotenkoenzym Q10.

 

 

  • jak ja kocham słodycze… w sumie nawet nie jestem pewna czy chcę zrezygnować…

  • U mnie taki stan wystepuje ciagle przed okresem 😛

  • Iwona Z.

    Coś dla mnie bo jestem właśnie na wyzwaniu 14 dni bez cukru. Idealnie, biegnę wziąć udział w konkursie 🙂 Pozdrawiam Inspirująca XL-KA

  • Laura LR

    oooo nie mialam o tym wszystkim poijecia super post 🙂

  • Karolina Ostrowska

    Ja tam lubię słodycze i nie chce ich ograniczać 😀 Grunt to nie jeść nie wiadomo ile 😉

  • Klaudia Kałążna

    Już od dawna nie mam wcale pociągu do słodyczy, a stało się tak, gdy zmieniłam styl życia na spokojny i zaczęłam dbać o wszystkie sfery mojego życia. Nie miałam pojęcia, że chętka na słodycze może być objawem niedoboru chromu! Bardzo ciekawe rzeczy u Ciebie 🙂 Dziękuję!

  • Bardzo ciekawy post. Ja jadam słodycze, ale z umiarem, stawiam bardziej na domowe wypieki. 🙂

  • Madzia

    Kiedyś podczas odchudzania stosowałam chrom i rzeczywiście miałam mniejszą ochotę na słodycze i na podjadanie.

  • Cały czas mnie kusi, by go spróbować, ale najpierw muszę wykurować sie, bo już garść lekarstw biorę.

  • Ważna informacja z tym chromem, muszę podsunąć mężowi 🙂

  • Dominika Rygiel

    Zauważyłam, że im częściej sięgam po słodycze, tym bardziej mam na nie ochotę. W chwilach, gdy robię sobie od nich post, po kilku dniach nie mam na nie ochoty prawie wcale.

  • Super dzieciaczki

    Miałam wielką ochotę na słodycze, ale odkąd zaczęłam ćwiczyć jakoś ta ochota sama mi przeszła.

    • Mnie też przechodzi ochota na słodycze, kiedy ćwiczę regularnie. 🙂

  • Chrom na mnie działa tyle co siła mojej podświadomości 😉

    • Mówisz, że się nie sprawdza? Twoja tematyka, to jak najbardziej możesz się wypowiedzieć co myślisz na ten temat. 🙂

  • naszebabelkowo.blogspot.com

    Ochotę na słodycze miewam często – i jakoś szczególnie z nią nie walczę, dopóki nie odbija się to na mojej figurze 😉 W sezonie jesienno-zimowy chyba faktycznie warto się ograniczyć – żeby zbyt wiele nadprogramowych kilogramów nie przybyło 🙂

    • W czasie jesienno-zimowym trudno zmotywować się do ruchu. Jak jest ciepło, to można wyjść, pobiegać, wybrać się na rolki czy rower, a na jesień czy zimie nie chce się wyjść, bo zimno. 🙂

  • A ja jakoś nie mam ochoty na słodycze. Dawno już ograniczyłam cukier do minimum, więc ten cukrowy problem mam z głowy. A czasem jak na coś mam ochotę – biorę suszone morele albo banana. W zupełności wystarcza:D

    • To dobrze, że nie masz tego problemu! Pamiętaj, że suszone morele mogą zawierać duże ilości cukru. 🙂 Ja też lubię banany i suszone owoce, ostatnio przerzuciłam się na koktajle owocowe i warzywne.

  • Hmm, dałaś mi do myślenia. Zawsze po obiedzie pochłaniam ogromne ilości słodyczy, na szczęście mogę sobie na to pozwolić, bo moja waga ani drgnie i mam wiecznie niedocukrzenie. Muszę skontrolować u siebie sytuację z chromem, bo ostatnio dopada mnie chroniczne zmęczenie i nawet suplementacja witaminy D3 niewiele daję. Dzięki za ten wpis.

    • Skontroluj, mam nadzieję, że to tylko przejściowe zmęczenie. Tobie to dobrze! Możesz jeść słodycze bez wyrzutów sumienia. 🙂

  • Hmm, bardzo ciekawe, może właśnie dlatego tak uwielbiam słodkości, bo mam niedobór chromu. Muszę sprawdzić!

    • Sprawdź, może właśnie to jest przyczyną. 🙂

  • myslobook.pl

    Coś dla mnie! Często żartuję nawet, że jestem uzależniona od czekolady 😀 Ale kiedy zadbam o zbilansowaną dietę, ochota na słodkości słabnie. Problem w tym, że nie zawsze znajduję czas i ochotę na wymyślanie zamienników.

    • Jeśli dieta jest właściwie dobrana to nie ma takich napadów chęci na słodkie. 🙂 Sama wiem po sobie, jak jem regularnie i zdrowo, nawet nie myślę o tym, żeby sięgnąć po czekoladę.

  • Mam czasem ochotę na słodycze, ale zwykle ma to jakiś związek z moim cyklem. Później już mogą nie istnieć.

    • U mnie jest podobnie. Jest kilka dni w miesiącu, kiedy mogłabym jeść słodycze bez końca. 🙂

  • Słyszałam, że chrom pomaga i będę próbować 🙂 U mnie całe życie to jedna wielka ochota na słodycze 😀

    • Jak wyprobujesz, to daj znać! 🙂

  • Ja mam niemal zawsze ochotę na coś słodkiego, ale dosyć mocno to kontroluję. A te drożdże to dla mnie ciekawa porcja informacji.;)

    • Ja też staram się kontrolować.
      Jak nie kupuję słodyczy, to nie jem. Gorzej, jak ktoś mi kupi. 😉

  • Ja słodycze praktycznie wyeliminowałam z mojej diety. Jedynym odstępstwem jest suszona żurawina, która choć sama w sobie zdrowa, to jednak dodawane do niej spore ilości cukru już takie super zdrowe nie jest. Mnie bardziej ciągnie do słonych przekąsek, ale raczej tylko w weekendy, gdy jestem na jakiś imprezach.

    • Ja lubię podjadać słone orzeszki, dlatego już ich nie kupuję! 😉 Jak nie widzę, to nie kuszą. 🙂

  • Ja mam często ochotę na słodycze, ale zauważyłam, że jem je z nudów, bądź sięgam po nie, gdy oglądam tv. Bardzo przydatne informacje zawarłaś we wpisie, będę miała je na uwadze.

    • Właśnie najgorsze jest takie podjadanie. Sama wiem po sobie, jak na stoliku leży puszka słonych orzeszków, to nieświadomie po nie sięgam. 😉

  • Ja na słodycze mam ochotę tylko przed ciężkimi dniami!;p Resztę miesiąca mogę się bez nich spokojnie obyć…:)

    • Jak przychodzą trudne dni to mogłabym jeść słodycze w ogromnych ilościach! 😉

  • O wow, ale przydatny wpis kochana. Świetna rada z tym chromem. Niestety je jestem po prostu uzależniona od słodkiego i staram się z tym walczyć, jednak nie zawsze wychodzi. Na szczęście moja waga nie jest tragiczna i zjedzenie więcej słodkiego niż zaplanowałam na tydzień na daną chwilę nie robi mi aż tak wielkiej różnicy, ale szkoda, straconego czasu na ćwiczenia, by stracone kalorie zastąpić nowymi.
    Może na wypłatę zaopatrzę się w taki suplement 🙂

    • A może spróbuj na zasadzie zamiany? W sensie, np. kiedy masz ochotę na czekoladę, sięgnij po marchewkę. 🙂 Suplement również może okazać się pomocny. Cieszę się, że wpis Cię zainteresował.

  • Danuta Brzezińska

    Ciekawe, ja co prawda nie jadam słodkiego a jeżeli to wybiórczo. Bardzo rzadko miewam ochotę na cos słodkiego, za to na kabanosa ciagle.

    • No to dobrze, że nie ciągnie Cię do słodyczy. Ja powiem Ci, że im więcej ćwiczę, tym mam mniejszą ochotę na słodycze.. A większą np. na koktajle warzywne czy owocowe.

  • To może być coś dla mnie, bo niestety co jakiś czas pojawia się u mnie dokładnie to, co piszesz. Być może to będzie właściwy trop, co mi szkodzi sprawdzić 🙂

    • Jak sięgniesz po ten suplement, to daj znać jak się sprawdził. 🙂

  • Jakoś nigdy nie miałam problemu słodyczami. Najlepszy jest umiar – lepiej zjeść 2 kostki czekolady gdy ma się na nie ochotę niż potem całą tabliczkę 🙂

    • Jestem tego samego zdania, od czasu o czasu można zjeść dwie kostki. Jak sobie człowiek wszystkiego odmawia, to za jakiś czas, jak będzie gorszy dzień, zje całą tabliczkę na raz. 🙂

  • Magdalena Chojnacka

    O! to coś dla mnie 😀 na pewno przetestuję 😉

    • Daj znać czy zauważyłaś efekty. 🙂

  • To chyba ja chrom na odpowiednim poziomie bo w ogóle nie ciągnie mnie do słodyczy 🙂

    • Ooo, to bbardzo dobrze! 🙂

  • ciekawy post, nawet bym nie przypuszczała że to może być przyczyna podjadania. Chociaż powiem tak, że jak przez lato w momencie kiedy chce się mi słodyczy, piłam wodę to bardzo pomagało. Nie lubię pić :p

    • Ja ostatnio zwróciłam uwagę na to, że bardzo mało piję. Na samych kawach daleko nie „zajadę”. 🙂 A jeśli chodzi o chrom, może warto byłoby sięgnąć po ten suplement?

  • Wzięłam udział w Konkursie, ale to co piszesz o chromie bardzo mnie zaciekawiło. Musze go sobie zafundować, bo coś ostatnio ciągnie mnie do słodkiego…

    • Weź udział, bo szanse na wygraną są naprawdę duże. 🙂 Trzymam kciuki!

      • Wzięłam udział, ciekawi mnie chrom…chyba mi go brakuje…

  • Trzeba będzie spróbować, bo innej możliwości dla siebie póki co nie widzę. Przypadek beznadziejny 😛

    • Jeśli sięgasz często po słodycze, może właśnie chrom pomógłby Ci nad tym zapanować. 🙂 Chyba, że tylko sporadycznie skusisz się np. na kostkę czekolady. 🙂

  • Może mi pomogło, brałem przez jakiś czas… tyle, że mam ochotę tylko na czekoladę i to też nie zawsze. Przy chromie warto też nauczyć się nowych smaków – „cukiernicy” zazwyczaj oceniają, że coś jest dobre kiedy jest słodkie.

    • Nawet kiedy mamy ochotę na słodycze mówimy: „Mam ochotę na coś dobrego”. 🙂

      • Jak tak mówię, to mam ewidentnie ochotę na mięso ;]

  • Angelika Ziętek

    Ciekawy wpis.

    • Cieszę się, że Cię zainteresował. 🙂